Sabiia Seb
PortuguêsEspañolEnglish
Embrapa
        Busca avançada

Botão Atualizar


Botão Atualizar

Ordenar por: 

RelevânciaAutorTítuloAnoImprime registros no formato resumido
Registros recuperados: 3
Primeira ... 1 ... Última
Imagem não selecionada

Imprime registro no formato completo
Cooperation and solidarity as strategic axes in the formation of young people from the countryside: the experience of the Escola Família Agrícola da Região Sul (EFASUL) ExtensaoRural
Mota, Carla Rosane da Silva; Tessmann, Jéssica Moara da Cunha; Krumreich, Fernanda Doring; Bracagioli Neto, Alberto.
This article aims to understand the role of cooperation and solidarity in the training process developed by the Escola Família Agrícola da Região Sul (EFASUL), with young people from the countryside of the Zona Sul Territory of Rio Grande do Sul (RS). The methodology used is qualitative, with characteristics of a case study and the techniques used were: bibliographic research, documental research and participant observation. EFASUL is a community school, guided by the principles of Agroecology, Countryside Education and the Pedagogy of Alternation. The themes of cooperation and solidarity are pervasive throughout EFASUL's pedagogical activities, covering different moments, such as: practices developed in the experimental agricultural area, joint efforts...
Tipo: Info:eu-repo/semantics/article Palavras-chave: Educação do campo; EFASUL; Pedagogia da alternância; Processos formativos; Countryside education; EFASUL; Formative processes; Pedagogy of alternation.
Ano: 2023 URL: http://periodicos.ufsm.br/extensaorural/article/view/71113
Imagem não selecionada

Imprime registro no formato completo
PEDAGOGIA DA ALTERNANCIA E DESENVOLVIMENTO LOCAL AgEcon
Caliari, Rogerio Omar; Alencar, Edgard; Amancio, Robson.
This work aimed at studying the contributions from the alternative rural educational practices in the process of construction of local development. In this context the study sought to understanding the manifestations of local development expressed in Comunidade do Giral-ES (Giral Community) and its relationship with the incorporation of knowledge by means of rural education. So, the variables related with the pedagogical practices which adopt the Alternance Pedagogy, its role in the building of the local development, its practice in the rural multicultural revalorization and its performance in the transforming performance of the subject as an agent of his own history. For the obtainance of information qualitative research techniques were used, for we see...
Tipo: Journal Article Palavras-chave: Local development; Alternance pedagogy; Popular participation; Rural education; Desenvolvimento local; Pedagogia da alternância; Participação popular; Educação rural.; Community/Rural/Urban Development; Consumer/Household Economics; Teaching/Communication/Extension/Profession.
Ano: 2002 URL: http://purl.umn.edu/101919
Imagem não selecionada

Imprime registro no formato completo
Sementes da educação do campo: frutos do III Seminário das Escolas Famílias do Amapá. Infoteca-e
STUCHI, J. F.; SANTOS, J. de A. dos; SOUZA, H. M. R. de; REIS, T. dos S. F..
Formação pedagógica e instrumentos da alternância; Sustentabilidade; Infraestrutura; Politico-Administrativo.
Tipo: Fôlder / Folheto / Cartilha (INFOTECA-E) Palavras-chave: Pedagogia da alternância; Educação agrícola; Extensão rural; Desenvolvimento rural; Desenvolvimento sustentável.
Ano: 2013 URL: http://www.infoteca.cnptia.embrapa.br/infoteca/handle/doc/981242
Registros recuperados: 3
Primeira ... 1 ... Última
 

Empresa Brasileira de Pesquisa Agropecuária - Embrapa
Todos os direitos reservados, conforme Lei n° 9.610
Política de Privacidade
Área restrita

Embrapa
Parque Estação Biológica - PqEB s/n°
Brasília, DF - Brasil - CEP 70770-901
Fone: (61) 3448-4433 - Fax: (61) 3448-4890 / 3448-4891 SAC: https://www.embrapa.br/fale-conosco

Valid HTML 4.01 Transitional